Media społecznościowe, web 2.0
Coraz więcej firm zleca wykonanie strony dedykowanej na Facebook oraz profesjonalne, aktywne prowadzenie konta.
Zakres działań obejmuje m.in.:
- unikalne strony na Facebook tzw. landing pages
Założenie konta na Facebooku jest darmowe zarówno dla firm jak i osób prywatnych. Podstawowy profil ma mało funkcji - tablica, opinie, dyskusje, informacje i zdjęcia, jednak można go rozbudować i dostosować w dowolny sposób do potrzeb dzięki aplikacjom i pisanym na zamówienie modułom.
OJA projektuje i wdraża strony oraz programuje dowolne aplikacje na Facebook. Po rozmowie z Państwem, OJA doradzi strategię, sposób prezentacji oraz ewentualne funkcjonalności i moduły, które warto wdrożyć.
- opiekę i prowadzenie konta
Charakter i profil na Facebooku powinien być spójny z komunikacją off-line i stroną internetową, czyli pozycjonowaniem marki.
- organizację promocji, konkursów (koordynajca, prace programistyczne)
Profil na Facebooku powinien przyciągać innych użytkowników, by inicjować rozmowy i budować społeczność wokół marki. OJA wdroży odpowiednie narzędzia marketingowe i zaplanuje sposób promocji: konkursy, programy lojalnościowe, zniżki dla aktywnych użytkowników, ciekawe reklamy, sondy lub inne dedykowane moduły.
- prowadzenie kampanii reklamowych
Warto szczególnie rozważyć marketing społecznościowy, gdy grupą docelową są:
- Osoby (dyrektorzy, pracownicy) w wieku do 40 roku życia
- Mieszkańcy, instytucje i firmy z większych miast
- Konsumenci, firmy otwarte na nowości lub innowacje
Warto zainwestować w profesjonalny profil, by wyprzedzić konkurencję i budować nowoczesny wizerunek firmy otwartej na nowości i dialog z klientem.
Istotne fakty, który jeszcze bardziej ukazują możliwości i potencjał mediów społecznościowych. Cytaty pochodzą z raportu EURO RSCG Wordwide.
"Co piąty ankietowany deklaruje, że informacje z mediów społecznościowych są ważniejsze od przekazywanych przez media tradycyjne. (...) Badani postrzegają siebie jako osoby myślące niezależnie (85%), które często jako pierwsze próbują nowych rzeczy (41%) i proszone są o rady i zalecenia w wielu dziedzinach (54%). Co więcej chętnie dzielą się pozytywnymi i negatywnymi doświadczeniami z markami i produktami – robi tak aż ¾ ankietowanych. (...) Większość osób decyduje się na interakcję z markami w serwisach społecznościowych ze względu na sympatię jaką darzą dany produkt (robi tak, aż 72% ankietowanych). Wśród kolejnych powodów znalazły się konkursy i promocje (42%), bezpośrednie zaproszenie od firmy lub marki (37%) oraz ciekawość (36%). Od marek konsumenci oczekują przede wszystkim specjalnych ofert i promocji (63%), a w dalszej kolejności unikatowych, niepublikowanych nigdzie indziej informacji i aktualności z życia danej firmy czy marki."